Leest als een spannende actiefilm

Loortje Leest 28 september 2020
Frank van Zwol is beroepsavonturier en dat is in dit boek erg goed te merken. Het verhaal is één groot spannend avontuur in het noorden van Noorwegen waarbij je als lezer door de levendige beschrijvingen van de omgevingen echt wordt meegenomen.

Tom Brandt is een sympathieke held die zich continue op wonderbaarlijke wijze uit benarde situaties weet te redden terwijl hij uitzoekt waar Laurens Olthoff is gebleven. Dat is niet altijd even geloofwaardig, maar storend is dat niet.

Het boek leest als een spannende actiefilm en door de prettige schrijfstijl is het moeilijk om het zomaar weg te leggen. Maar het valt ook niet mee om niet spontaan een vliegticket naar Noorwegen te boeken om zelf Bodo en de omliggende regio te gaan verkennen.

Frank van Zwol vertelt met smaak over de stadjes, de natuur en de uitdagingen die de wandelingen door de bergen en het varen door het nabijgelegen fjord meebrengen. Voor mij was dat onderdeel het hoogtepunt van het boek!

Meer recensies van Loortje Leest