Waanzinnig verhaal dat zich 100 jaar voor Game of Thrones afspeelt

lizz-maessen 12 augustus 2019
Heldhaftig, spannend en mee sleurend boek van George R.R. Martin, Ridder van de zeven koninkrijken. Het is een vehraal wat zich afspeelt voor de jaren van de geweldige serie Game Of Thrones, ik als groot fan van de serie moest natuurlijk maar eens gaan beginnen aan de boeken te lezen. Om eerlijk te zijn heb ik nog geen enkel boek van de reeks gelezen, op dit boek na. Dit boek heeft me wel volledig gemotiveerd om de rest ook te gaan lezen. Het heeft een pakkend verhaal en een leuke manier van schrijven.

Het verhaal gaat over de 'hagenridder' genaamd Dunk en zijn speciale schildknaap Ei. Ze reizen de hele wereld rond om hun eten te kunnen verdienen op een eerlijke manier, maar worden nog al snel in zaken betrokken waar ze niks mee te maken willen hebben. Dunk moet constand opletten voor de veiligheid van Ei, Ei daarin tegen moet nog veel leren en maakt soms nog al wat foutjes, waardoor er een spannende draai aan het verhaal gegeven word. ( SPOILER ) Ei is eigenlijk geen gewone schildknaap en mag niemand weten wat hij nu daadwerkelijk is, Aegon Targaryan en toekomstige koning van de Zeven Koninkrijken.

Na het lezen van dit boek heb ik veel meer begrip voor het hele verhaal van Game of Thrones. Er zit dus daadwerlijk een goed verhaal achter met een aantal leuke raadsels. Ik geef dit boek 5 ☆☆☆☆☆ & raad het je zeker aan om te lezen als je van ridder verhalen of Game Of Thrones houd!

Meer recensies van lizz-maessen