Ziel van as en bloed!

Loraines_books 29 april 2024
Een nieuw perspectief van het eerste deel.

Voor Casteel, Poppy en hun bondgenoten is de strijd nog maar net begonnen. Overal in het land staan goden op om zich voor te bereiden op de komende oorlog. Om de rite te voltooien zal Poppy in een diepe slaap belanden. Niemand weet hoelang dit gaat duren. Doodsbang om Poppy te verliezen doet Cas het enige wat hij kan: met haar praten. Hij onthult dingen over zichzelf die alleen Kieran weet. Het is nog maar de vraag hoe Poppy zal ontwaken en wat ze heeft meegekregen van Cas’ verhalen.

Jennifer L. Armentrout weet je direct weer mee te nemen in het verhaal. Vanaf de eerste pagina ben je aanwezig in een andere wereld. De auteur weet precies hoe ze de sfeer van het verhaal moet verwoorden. Je hebt het gevoel zelf door het boek te lopen.

Na het eerste spannende hoofdstuk, beginnen de hoofdstukken met terugblikken op het verleden. In het begin vond ik dit erg leuk, want je bekijkt het eerste deel uit de serie ineens vanuit een heel ander oogpunt. Op een gegeven moment begon het als herhaling aan te voelen. Het perspectief van Cas geeft niet perse nieuwe inzichten over het verleden. Je leeft eigenlijk toe naar de hoofdstukken die zich in het heden afspelen. Deze hoofdstukken zijn echt geweldig en maken je zo nieuwsgierig naar meer.

Ondanks de herhaling zat het verhaal wel weer goed in elkaar. Het frist ook je geheugen op. Zeker omdat het toch al weer een aantal jaar geleden is dat ik deel een is verschenen.

Je moet dit deel wel echt gelezen hebben, wil je de serie kunnen volgen. Er wordt toch wat nieuwe informatie gegeven die je, lijkt mij, nodig gaat hebben om de volgende delen te kunnen begrijpen.

‘Ziel van as en bloed’ is een leuk boek, alleen voor mij iets te veel herhaling.

Het boek krijgt van mij ***.

Bedankt voor het recensie-exemplaar Zomer & Keuning.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books