Van heldhaftig streven naar naief taboe

lorrie03 04 maart 2021
Verhaal in het kort: Het leven van Julia veranderd drastisch als haar zusje gewelddadig vermoord wordt gevonden in Parijs. Julia probeert dit te verwerken, maar als de politie na verloop van tijd nog geen dader heeft gevonden wil Julia er alles aan doen om de dader te vinden .

Julia komt er achter dat haar zus zich bezig hield met internet dates en sexting. Om de dader te kunnen vinden stort Julia zich ook in de wereld van internetdating. Daar ontmoet ze Lukas. De man waarvan ze het vermoeden heeft dat hij haar zus gekend heeft. Ze begint met hem een verhouding met als doel meer te weten te komen over de moordenaar van haar zusje. Helaas moet ze daarbij de strijd voeren tussen gevoel en verstand.

Het boek kwam helaas maar traag op gang, Veel woorden, weinig actie. Geduld is in dit geval een schone zaak, want na mij door deze bladzijden vol informatie heen geworsteld te hebben, komt er een prettig leesbaar verhaal met genoeg actie en vraagtekens die je doen verlangen naar meer,. Het boek kon ik niet meer opzij leggen en wilde zo snel mogelijk het boek volledig gelezen hebben om mee te maken wat er verder gebeurde.
Een gevoel dat ik bij elk boek dat ik van deze schrijver heb gelezen tot nog toe altijd heb ervaart. Ik noem het mijn Watson-gevoel.

He boek stevende af naar 5 sterren maar beoordeelde ik op het laatst met een ster minder, omdat ik het jammer vond dat de stoere, slimme Julia van in het begin van het boek eindigde als een naiieve emotionele zwakke vrouw. Het einde vond ik ook helaas niet zo sterk.

Meer recensies van lorrie03