Eindelijk!

lorrie03 22 februari 2021
In mijn kindertijd was dit een zeer populair boek en altijd uitgeleend in de bibliotheek. Na mijn kindertijd heb ik er eerlijk gezegd nooit meer naar gezocht. Totdat ik dit boek in de Hebban 1000 zag staan. Dit boek wou ik toch echt een keer gelezen hebben.

Ik zag het boek in de online bibliotheek als luisterboek en heb het gelijk geleend. Heb er absoluut geen spijt van.

Het boek gaat over de 16-jarige Dolf die bij een experiment teruggeflitst wordt naar de Middeleeuwen om daar eene een kijkje te nemen. Door een fout komt hij in het jaar 1212 in een Kinderkruistocht terecht. Hij ziet honderden goedgelovige kinderen die van plan met hun blote handen het Heilige Land te bevrijden, onder leiding van pelgrims die zich niet echt bekommeren om de kinderen. Dolf grijpt in om de kinderen veilig in het beloofde land te krijgen, maar ondervindt tegenstand en grote problemen.

Hoewel ik nu niet de leeftijd heb van de doelgroep van dit boek, heb ik enorm genoten. Het leest als een waargebeurd verhaal, is spannend en leerzaam. Mijn conclusie: een prachtig boek en een must read ongeacht leeftijd.

Meer recensies van lorrie03