De kelders van Khadaffi

lorrie03 26 januari 2021
Het boek gaat over de afschuwelijke seksuele en sadistische activiteiten die de Libische dictator Muammar Kadhafi er jarenlang op na hield. Hij liet op verschillende plaatsen martelkelders bouwen, om daar honderden jonge meisjes en jongens te misbruiken en te verkrachten.

Zo koos Kadhaffi tijdens bezoekjes aan scholen en weeshuizen kinderen uit die bij hem in de smaak vielen. Een paar dagen later pikte de politie deze kinderen op, om ze naar een van zijn kelders te brengen. De kinderen werden getest op soa's, om vervolgens een kamer verder in te worden geduwd. Daar lag Kadhafi naakt op bed op hen te wachten.

Als je na seks met hem weer naar huis mocht, werd je min of meer door de omgeving uitgekotst, omdat je je maagdelijkheid was verloren. Trouwen kon je vaak wel vergeten. Als je hem beviel kwam je in zijn harem en werd je verslaafd gemaakt aan drugs en sigaretten.

Afschuwelijk. Het verhaal grijpt me aan, maar toch mis ik soms belangrijke informatie om echt mee te kunnen leven. Er worden in het boek soms keuzes gemaakt door de slachtoffers, die voor mij onverklaarbaar zijn. Graag had ik daarover meer uitleg gehad om me beter te kunnen inleven in de keuzes die gemaakt zijn.

Meer recensies van lorrie03