Verbijsterend waargebeurd verhaal

lorrie03 02 januari 2021
Waargebeurd verhaal over de 15 jarige Anna. Anna voelt zich verwaarloosd en snakt naar liefde en aandacht. Haar vader mishandelt haar en haar moeder geeft haar nooit aandacht. Ze ontmoet een taxichauffeur, Malik, die vriendelijk naar haar lacht en aardig is tegen haar. Als Malik vraagt of ze mee komt naar huis om zijn familie te ontmoeten hoeft Anna niet lang te twijfelen. Ze gaat mee. Dit blijkt de grootste fout in haar leven. Malik sluit haar op in zijn huis en hij en zijn familie mishandelen en misbruiken haar jarenlang gruwelijk. Volledig afgezonderd van de buitenwereld wordt Anna gaandeweg gebroken - zowel fysiek als mentaal - door de vele seksuele vernederingen en het wreedheden die ze ondergaat.

De uitgebreide verhalen over de dingen die hij met haar doet zijn echt misselijk makend. Je moet daar als lezer wel tegenkunnen, want het is gruwelijk. Ik moest het boek soms ook echt even wegleggen om bij te komen.

Anna beland regelmatig in het ziekenhuis met wonden en bloedingen. waar Malik en zijn familie haar bewaken, zodat ze nooit om hulp durft te vragen, Malik of een familielid doet altijd het woord. Als lezer had ik soms zin om tegen haar te roepen : "zeg het nou, doe nou iets, dit is je kans". Stomverbaasd ben ik als lezer ook dat geen van de hulpverleners zelf actie onderneemt om deze vrouw te redden, want er zijn soms diagnoses bij die niet door een val van de trap veroorzaakt kunnen worden.

Ook was ik stomverbaasd na de ontsnapping. Er worden daar mijns inziens hele rare keuzes gemaakt. Ook door haar redder. Op mij komt het einde erg ongeloofwaardig over en dit zorgt er voor dat ik het boek geen 4 maar drie sterren geef. Helaas kan ik mijn mening over het einde niet onderbouwen zonder spoilers dus moet ik het helaas achterwege laten.

Het boek i

Meer recensies van lorrie03