Lezersrecensie

Een nacht in New York

1932. Wanneer Frances vermoedt dat haar broer zich bezighoudt met schimmige zaken waarbij de onderwereld én de bovenwereld van New York betrokken zijn, gaat ze met hulp van haar vriendin, de eigenzinnige fotografe Agnes, op onderzoek uit. Wanneer beide vrouwen het slachtoffer worden van dezelfde man, zinnen ze op wraak en lokken deze rijke industrieel met een smoes naar de top van zijn in aanbouw zijnde Empire State Building. Voor de man loopt dit niet goed af, maar hoe zal het aflopen voor deze vrouwen?

Een nacht in New York neemt ons mee naar het New York in de jaren ’30. Een mooie sfeer wordt neergezet en de armoede is soms voelbaar beschreven. De personages in dit verhaal zijn realistisch en de emoties van Frances en Agnes zijn voelbaar. Toch had ik soms moeite me verbonden te voelen met de personages, maar dat komt misschien omdat ik het verhaal wat fragmentarisch heb gelezen.

Na een spannend hoofdstuk gaan we terug in de tijd, en gedurende het verhaal, wat ongeveer drie maanden duurt, gaan we steeds heen en weer in de tijd. Steeds ontdek je steeds meer, en dat maakt het verhaal wel interessant. Door de sprongen in tijd, wil je als lezer steeds verder lezen om te weten hoe het verhaal in elkaar steekt. Frances is een interessant personage, een sterk karakter. Ze weet goed wat ze wil en maakt spannende dingen mee.

De schrijfstijl van Lara Thompson is vlot en langzaamaan werkt ze naar een spannend plot. Met een aantal twists weet ze ons als lezer in spanning te houden, Een nacht in New York is met recht een spannende roman te noemen.

Thema’s als corruptie, familie, drugs en racisme, maar ook geweld tegen vrouwen komen naar voren in dit verhaal en vormen samen een fijn debuut van deze auteur. Een kijkje in de Amerikaanse geschiedenis, geschreven in een spannende roman.

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke

Gesponsord