Lekkere feelgood met herfst vibes!

Een heerlijk kort verhaal wat je echt even de herfstvibe terug geeft. En ik hou hier dus echt van, een verhaal wat zich afspeelt in en rondom een boekenwinkel. Ik was dus al snel verkocht!

Lizzy is de trotse eigenaresse van het kleine en knusse boekenwinkeltje Lectori Salutem. Als enige boekenwinkel in de stad heeft ze veel klanten en zij waarderen haar persoonlijke aanpak. Wanneer er een paar deuren verder een nieuwe boekenwinkel opent, komt daar verandering is. Tegen deze grote naam kan ze moeilijk concurreren en Lizzy is bang dat de klanten haar voorbij zullen lopen. De manager van ‘De Inktvlek’ lijkt ook nog eens een grote kwal te zijn, en het drama is compleet wanneer Lizzy gevraagd wordt samen met hem een boekenruilbeurs te organiseren voor de Herfst Fair. Dit kan nooit goed gaan toch?

Nora neemt ons mee in een cosy verhaal en dankzij haar vlotte pen leren we het hoofdpersonage al snel kennen. We lezen het verhaal vanuit haar oogpunt. Lizzy is een liefhebber van boeken maar ook van koken (en kookboeken) en samen met haar beste vriendin runt ze de winkel. Ze doet graag iets voor haar medemens en oja…. De manager van de nieuwe boekenwinkel vindt ze maar een kwal.

De schrijfstijl van Nora Schenk is beeldend, ik kan me meteen een voorstelling maken van de mooie winkel van Lizzy. Met een prettige opbouw lopen we al snel tegen een probleem aan, hoe kan Lizzy opgewassen zijn tegen een grote, moderne boekenzaak? De verhaallijn is hartverwarmend en ook al heb je aardig snel het idee waar het verhaal naar toe gaat, de auteur heeft nog wat verrassingen voor ons in petto. Een diepere laag geeft dit verhaal een interessant randje en dat maakte dat ik erg heb genoten van het verhaal.

Nora Schenk laat zien dat je met een tussendoortje een mooi en vermakelijk verhaal kunt vertellen dat je raakt en waar de lezer volop zal genieten. Pak je dekentje er maar bij!!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke