Feelgood met een hoofdletter F!

Ik wil jullie even toeschreeuwen; LEES DIT BOEK!!

Wat een heerlijk verhaal heeft Kristie Raaijmakers weer geschreven. Het heeft alles! Alles zit er in, liefde, verdriet, familie, vriendschap, rouw, zoektocht naar zelfliefde en waardering, verlatingsangst, lust humor, spice en nog meer liefde. En dat alles komt samen in het prachtige verhaal van Elin en de bouwvakkerstweeling. Noem je dat dan All the feels? Voor mij heeft dit verhaal in ieder geval alles wat Feelgood goed maakt, en daarom verdient Muurtje om mijn Hart wat mij betreft dan ook de dikke 5 sterren.

Wanneer Elin alweer een langere tijd haar rustige plek gevonden heeft na een zware periode, wordt ze opgeschrikt door een hoop herrie bij de buren. Bouwvakkers stappen uit hun busje, en onder het genot van Hollandse hits starten ze met de verbouwing van de bungalow. De rust zal de komende weken ver te zoeken zijn. Eline ergert zich kapot en besluit er iets van te gaan zeggen. Dan ontmoet ze de onuitstaanbare (en helaas ook enorm knappe) bouwvakkerstweeling. Hoe langer deze verbouwing duurt, hoe meer ze zich stoort aan deze bouwvakkers, of is het toch iets anders wat ze voelt? Elin probeert zoveel mogelijk op afstand te blijven, maar deze tweeling lijkt overal op te duiken!

Door de sterke neergezette personages en een proloog waarin we al iets lezen over het verleden van Elin zit je al snel in het verhaal. De meeslepende schrijfstijl van Kristie, met gevatheid en humor zorgt ervoor dat het verhaal zeer aangenaam en vlot leest. Door de afwisseling van perspectieven tussen Elin en Mike heb je twee point of views en dat maakt het verhaal extra interessant, en als je meer over de een leest, wil je niet wachten om met de ander verder te gaan. Muurtje om mijn hart is daarom bijna niet weg te leggen en daarom las ik het boek dan ook in een avond en ochtend uit. (Veel te laat naar bed..)

Voor mij is Muurtje om mijn hart Feelgood zoals feelgood hoort te zijn, Feelgood met een hoofdletter F, I love it!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke