Wederom top!

Nina is journalist en verblijft met haar vriend Floris en zijn ouders en tante in een huisje op Terschelling. Ze hebben het gezellig samen, al had Nina gedacht nooit meer op Terschelling te komen. Precies 25 jaar geleden kwam haar vriendin daar om het leven tijdens hun tienervakantie. Iets wat Nina nooit is vergeten, verschrikkelijk. Wanneer ze in de krant een oproep van de politie ziet, komt ze op het idee zelf een artikel te schrijven, al ziet haar baas meer in een podcast. Ook dat idee staat Nina wel aan en ze wil graag het verhaal van Sterre op die manier vertellen. Ze gaat op onderzoek uit en wil zoveel mogelijk mensen spreken uit die tijd. Al snel legt ze contacten en ontdekt ze dingen die ze nog helemaal niet wist….

Wauw! Ook deze Linda van Rijn thriller is weer een echte pageturner. De korte vlotte hoofdstukken en de schrijfstijl van de auteur zorgt ervoor dat je compleet in het verhaal getrokken wordt en dat je samen met Nina op onderzoek gaat voor haar podcast. Doordat zij zelf een tijdlijn aan het maken is van gebeurtenissen van toen krijg je als lezen een steeds completer beeld van wat er met Sterre is gebeurd en dat maakt dat je net zo graag als Nina wil ontdekken wie er iets met de moord te maken heeft gehad.

De sfeer is ook zo fijn neergezet. Ondanks dat ik nooit op Terschelling (of Waddeneiland) ben geweest voelde ik de zeewind, rook ik de zee en kon ik me een voorstelling maken van het eiland. Ik wil er eigenlijk wel naar toe! Mooi ook hoe de andere personages in het verhaal een rol krijgen en hoe de terugblikken naar het verleden het verhaal steeds meer vorm krijgen.

Terschelling is wat mij betreft weer een echte Linda van Rijn, spannend, niet weg te leggen en helemaal in een vakantiesfeertje. Precies waar ik van hou bij een thriller!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke