Toen waren er nog vier is de nieuwe Jeugdthriller van Chelsea Sedoti. Dit jeugdboek maakt onderdeel uit van de Politie niet betreden reeks waar ik helemaal gek op ben.

Wanneer 5 vrienden gaan kamperen in de bossen rond Salvation Creek is de spanning al gauw voelbaar. Zeker wanneer ze een voetstap ontdekken en allerlei geluiden horen. Ondanks alles proberen ze er iets leuks van te maken, maar de volgende ochtend melden 4 van deze vrienden zich bij het politiebureau. Ze weten allemaal niet zo goed meer wat er nou eigenlijk gebeurd is, maar hun vriendin Maylee is vermist.

Door middel van politie verhoren worden we meegenomen in het verhaal. Afwisselend ontdekken we hoe de vrienden het kampeertripje ervaren en er allemaal hun eigen verhaal op na houden. Petra is Maylee’s beste vriendin en is er van overtuigd dat Maylee de weg niet meer terug kan vinden.

Nolan weet zeker dat Maylee is opgegeten door een wezen wat hij gezien heeft en Abigail zegt dat Maylee vermoord is door John, hij had toch bloed aan zijn handen toen hij uit het bos kwam? En John weet eigenlijk niet meer goed wat hij allemaal gezien en gedaan heeft, hij lijkt wel in shock.

Stukje bij beetje komen we verder in het verhaal en leren we de personages kennen. Wat is er gebeurd daar bij Salvation Creek en hoe zijn de relaties tussen de personages eigenlijk?

Door de opbouw in de vorm van de politie verhoren duurde het even voordat ik in het verhaal kwam. De opbouw lijkt wat traag en omdat je de hoofdpersonen nog niet kent lijken delen soms onduidelijk te zijn. Ondanks dat werd mijn nieuwsgierigheid wel meteen gewekt en had ik veel vragen. Ik wilde graag dit mysterie oplossen. Ongeveer halverwege het boek vond ik het enorm spannend worden (kon ik nog wel slapen?).

De opbouw blijkt dus toch zijn werk te doen! Als het boek dan ook nog afsluit met een knappe plottwist kan ik niet anders dan het boek tevreden sluiten. Goed verhaal, lekker spannend en origineel geschreven. Een aanrader voor de jeugdige lezer die ervan houdt om mysteries te ontrafelen!

Reacties op: Toen waren er nog vier...

Toen waren er nog vier - Chelsea Sedoti