Als je er in begint, leg je dit boek niet meer weg!

Na het lezen van het eerste deel, Vuurwerk, keek ik er al naar uit om deel twee in handen te hebben.

Dit tweede deel vertelt het verhaal van Rick. Rick is de broer van Mandy die we al uitgebreid leerde kennen in deel 1.

Rick is knappe man en heeft een goedlopend eigen bedrijf. Hij werkt graag, hard en veel. Vooral om maar niet stil te staan bij zijn oogaandoening. Wanneer Liva bij hem komt werken voelt Rick iets wat hij nog nooit gevoeld heeft, wat doet deze vrouw met hem?
Liva is een jonge en alleenstaande moeder en is erg blij met haar baan. Ze kan het geld goed gebruiken. Ze kan het goed vinden met haar baas en ontdekt hoe leuk hij is. Maar wat houdt hij toch voor haar achter? Soms gedraagt hij zich zo vreemd….

In dit mooie en hartverwarmende verhaal mogen we weer op pad met een heleboel personages uit deel 1. Rick, waarmee we toen kort kennis maakte, speelt nu een grote rol en wat een mooi persoon is hij. Gelukkig komen ook Mandy en Lars regelmatig langs, zodat we hen nog niet hoeven te missen. En dan Liva, een vrouw met een groot hart, oprecht en puur.

Dat dit boek liefde uitstraalt dat is voelbaar op iedere pagina, maar als je denkt dat alleen de personages verliefd worden dan heb je het mis. Ik ben ook wel verliefd geworden, en niet alleen op Rick hoor, maar ook op Emiel. Wat een schat! De liefde van Liva voor haar zoontje is zo realistisch beschreven en ook onderwerpen als ziekte, de keuze om niet voor een kind te gaan, of omgaan met geldzorgen worden in dit boek op respectvolle manier besproken.

Door de korte hoofdstukken die zich afwisselen tussen Rick en Liva leest het verhaal enorm vlot. Ik vloog er echt doorheen en wilde alleen maar meer van Rick en Liva (en Emiel!). Ik heb ze in mijn hart gesloten. En o wat is het fijn om te weten dat er nog een deel 3 aankomt! Daar mogen we verder lezen over Ivy, de vriendin van Liva. Nu al zin in!

Vuurdoop is een heerlijke feelgood, en wees gewaarschuwd; Als je er in begint, leg je het boek niet meer weg!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke