Opmerkelijk boek

Magdavh 25 oktober 2019
In het fictieve plaatsje Holt komt de 70-jarige weduwe Addie Moore langs bij haar buurman en leeftijdsgenoot met een wel eigenaardige vraag: of hij af en toe bij haar wil komen slapen? Na enige overwegingen stemt hij toe en dan begint voor hen een periode waarin ze samen in bed liggen, zonder seks, maar wel met vele gesprekken die hen (en ook de lezer) de gelegenheid geven hun verleden te leren kennen.
Ik vond dit een opmerkelijk boek, in eerste instantie al omwille van de stijl. Het was voor mij even wennen aan de korte zinnen, maar geleidelijk kreeg ik de indruk dat die schijnbaar afstandelijke, oppervlakkige stijl een soort sluier legt over de diepgaande inhoud. Er zitten inderdaad heel wat belangrijke thema's in het werk, zoals de mogelijkheid om te kiezen voor eigen geluk, de gevolgen van de keuzes die men maakt in het leven, het omgaan met kritiek, het omgaan met verlies, ... een ware rijkdom aan ideeën die tot nadenken stemmen. Voor mij is dit echt een waardevol boek!

Meer recensies van Magdavh