Back to the Sixties

Hoofdpersoon Sari past niet in het traditionele Zeeuwse leven wat haar ouders en zus voor ogen hebben. Sterker nog, het verstikt haar. Ze doet alles om erbij te horen, om genegenheid van haar ouders - en vooral van haar vader - te krijgen. Totdat ze onverwacht zwanger raakt en haar kindje moet afstaan. Haar hart breekt en ze vertrekt naar Amsterdam, opzoek naar zichzelf. Een hartverscheurend, maar vooral een mooi boek over de tijd van toen. Mensen vergeten dat er naast hippies, drugs, Woodstock en vrije seks, ook nog een heleboel mensen zijn die leven volgens de traditionele normen en waarden. Ondergetekende ook, moet ik toegeven. Het contrast tussen Zeeland en Amsterdam kan dan ook niet groter zijn, en is door sfeerbeschrijvingen mooi neergezet. Je voelt de ongemakkelijkheid en daar tegenover de vrijheid. Je leeft mee met Sari, met de stappen die ze zet en de struggles die ze probeert te overwinnen. Een vlotte leesstijl met lyrics van verschillende jaren 60 liedjes aan het begin van ieder hoofdstuk. Wil je weten hoe het leven was in dit decennia, of wil je deze periode herbeleven? Dan is dit boek een mooie aanrader!

Meer recensies van Boekenwaarjeblijvanwordt