Gaat verder dan de babbelkaartjes

Ken je die pot met babbelkaartjes die tijdens feestjes en/of familiedagen ter hand komen? Dit boekje is hetzelfde principe, maar next level. En veel beter!

Waar vragen als: "waar zie jij jezelf over vijf jaar?" En "liever doof of blind?" bijna clichematig aandoen, gaat Lecompte een stap verder. Vijfenveertig categorieën met vragen zetten aan tot een gesprek tussen jou en je tafelgenoten.
Thema's als verandering, rouwen, respect en geluk komen aan bod. Open vragen, die uitnodigen om te diepte in te gaan en om als persoon naar binnen te kijken. Om stil te staan bij onderwerpen waar je normaliter niet zo snel aan denkt. Thema's die ertoe doen.

Ons 45 graden laat jou aan het woord, maar tegelijkertijd laat het je ook zwijgen. Zet het aan tot nadenken, mijmeren, herinneren.
Klinkt het zwaar wat ik nu zeg? Dat is niet de bedoeling. Dit boek heeft als doel om elkaar op een leuke manier (beter) te leren kennen. Mindfull, in het nu, door écht naar elkaar te luisteren.

Kobe Lecompte is een creatieve duizendpoot en dat vind ik zo leuk aan deze schrijver. Hij schrijft bijvoorbeeld vanuit het perspectief van een vlieg (zie mijn post over Korniev), stelt zich eerlijk en kwetsbaar op in zijn boek "Kiezen voor een nuchter leven" en nu zet hij - samen met Illustrator Joyce Thijs - de lezer zelf aan het werk in Ons 45 graden.

Ikzelf ga graag met mensen in gesprek en ben nieuwsgierig naar hoe een mens in elkaar steekt en waarom hij of zij op een bepaalde manier denkt. Dit boekje vind ik fantastisch, juist omdat het verder gaat dan de standaard babbelkaartjes. Ik zal dit boek absoluut vaker ter hand nemen.

Meer recensies van Boekenwaarjeblijvanwordt