Kan aan velen hulp bieden

✨ FLEUR VAN GRONINGEN • VOELEN ZONDER FILTER ✨

Als je regelmatig overweldigd wordt door emoties, je het lastig vindt te voelen wat er in je omgaat en je overprikkeld raakt, andermans emoties absobeerd en dus op al deze vragen 'ja' kunt beantwoorden, dan is dit boek zeker geschikt voor je. Moet daar je - net zoals ik - hoogsensitief voor zijn? Absoluut niet.

Dit boek is het persoonlijke verhaal van Van Groningen, die - door verschillende moeilijke periodes en traumas in haar leven - uiteindelijk innerlijke rust heeft gevonden en haar verhaal als leidraad wil laten dienen voor anderen.

Normaal lees ik een boek met gemak binnen een paar dagen uit, zo niet in een week. Voelen zonder filter heeft mij meer dan een maand gekost om het uit te lezen. Dat deed ik bewust, om alle informatie op me te laten inwerken. Er komt namelijk heel veel info op je af. Info in de vorm van het persoonlijke verhaal van Van Groningen, maar ook in de vorm van tips en strategieën.

Ondanks dat het boek tips en handvatten biedt, voelt het ook vrij biografisch, waardoor ik regelmatig het gevoel kreeg dat dit boek meer een verwerking dan een zelfhulpboek was. Maar dat is ook een persoonlijke voorkeur die ik heb als ik een zelfhulp/informatief boek lees. Andere lezers vinden het wellicht fijn om deze herkenning te lezen. Ik vond de hoeveelheid ikken in dit boek op sommige momenten te veel, en denk dat dit boek een stuk dunner had kunnen zijn, door kritischer naar de persoonlijke stukken te kijken. Maar nogmaals, dat is mijn visie op dit boek. Desalniettemin een prima boek dat zeker voor vele mensen een steun zal zijn.

Dank @newbookcollective voor het exemplaar van dit boek!

⭐⭐⭐

#boekenwaarjeblijvanwordt #newbookcollective #borgerhoffenlamberigts