Een mooi, bijzonder en indrukwekkend boek

Het duurde even voordat ik volledig in het verhaal zat. Vooral omdat er in het begin bijna geen touw aan vast te knopen zat. Al die namen. Wat is het doel van deze namen in het verhaal, hoe groot is hun rol. Gelukkig ontvouwd dit zich gedurende het verhaal. Ook is Olafsson een meester in het neerzetten van zijn personages. En waar hij er bovendien nog een vleugje mysterie rondom de karakters creëert, waardoor je als lezer door wil blijven lezen. Knap gedaan! Bovendien is zijn omschrijving van de omgeving en het landhuis erg goed. San Martino is voor mij een prachtige plek, waar het vaak broeierig warm is, maar waar het ook kan knallen van het onweer. Met het uitgestrekte Italiaanse landschap en de typische Italiaanse architectuur. Het verleid me bijna om voor mijn volgende vakantie Italië te kiezen. Desalniettemin, een mooi en vooral indrukwekkend verhaal, met twee bijzondere vrouwen in de hoofdrol: vier sterren!

Meer recensies van Boekenwaarjeblijvanwordt