Ergernis en fascinatie in 1 boek

Marianne 26 november 2023
Ik heb me het hele boek geërgerd aan de jongensboek-achtige en belerende taal van 'Trofee' van Gaea Schoeters. Waarom ik dan toch door ben gegaan met lezen? Omdat het thema me steeds meer ging boeien: over een man op jacht gaat naar een neushoorn, de enige van de 'big five' die hem nog ontbreekt. Als dat niet lukt, verlegt hij zijn doel naar een andere prooi, waardoor hij in een hevig ethisch en lichamelijk gevecht raakt met zichzelf en niet meer weet wie jager is en wie de prooi. Met een doorkijkje naar de grote verschillen tussen westerlingen en oorspronkelijke bewoners van Afrika in hoe zij in de wereld staan. Ergernis en gefascineerd zijn: het kan allebei in één boek.

Meer recensies van Marianne