Een stuk minder dan de eerste twee delen

Marianne 28 mei 2022
In ´Onroerend goed´, het derde deel van haar levende biografie, maakt Deborah Levy - op 60-jarige leeftijd - de stand op van haar leven en probeert vorm te geven aan de haar resterende tijd. Dit door terug te blikken op alle plaatsen / huizen waar ze tot nu toe heeft gewoond en zich een voorstelling te maken van haar toekomstige 'droomhuis' en alles wat daar in staat en bij hoort. Het 'onroerend goed' uit de titel. Een interessante benadering, maar komt bij mij door het anekdotische karakter, de details rond eten en de vele verwijzingen naar boeken, schrijvers en diepzinnige gesprekken met vrienden en collega's allemaal wat gekunsteld over. Kortom: een stuk minder dan de beide andere delen.

Meer recensies van Marianne