Spannende politiethriller

Marieke Leest 16 september 2020
Ik mocht van Tom Bergs zijn nieuwe boek 'Concurrentie' lezen. Ik las eerder al 'Dubbelleven' en 'Wraakzucht'. Ook het ebook 'Myserie in Haacht', dat hij schreeft als reclame voor de winkeliers in Haacht heb ik onlangs gelezen. Dus ik was erg blij dat ik het derde deel in de serie van 'Pieters & D'hondt' mocht lezen.

Het verhaal bouwt verder op gebeurtenissen die in het vorige boek gebeurd zijn, het was weer even nadenken hoe alles zat, maar er wordt ook wel voldoende info gegeven mocht je het toch allemaal niet zo goed meer weten.

Er zijn verschillende verhaallijnen. Naast het hoofdverhaal over een bomaanslag in het gemeentehuis, is er een kleinere verhaallijn die zich in Brugge afspeelt maar ook in het privéleven van de rechercheurs speelt zich nog het één en ander af. Het is dus wel even het hoofd erbij houden en afwachten waar dit allemaal naartoe leidt.

'Concurrentie' is een waardige opvolger van de reeks. Tom Bergs heeft ook op enkele punten in het verhaal een soort mini-cliffhanger gestoken, zodat je als lezer benieuwd bent naar het vervolg. Ik kan er natuurlijk verder niks over kwijt om zeker niet te spoileren.

Deze politiethriller is vlot geschreven, spannend met ook af en toe een verrassende plottwist. Soms wordt er wat teveel info meegegeven, die volgens mij niet echt nodig is en even de vazrt uit het verhaal haalt. Maar ik kijk zeker uit naar een nieuwe episode in het leven van Sophie D'Hondt en Johan Pieters.

Meer recensies van Marieke Leest