Spannende kijk binnen in het Parket

Marieke Leest 08 oktober 2020

Ik mocht deelnemen aan de leesclub van Thrillzone. Het boek stond al voor de verschijning op mijn verlanglijstje omdat het debuut van Pat Craenbroek zo goed was. Ook dit boek zit super in elkaar.

De cover straalt een soort kilte uit door het gebruik van de koele tinten. Het doet denken aan een ziekenhuis maar ook duidelijk is dat rechtspraak er iets mee te maken heeft.

In dit boek volgen we Margaux Bakker, een parketmagistrate die haar tanden heeft gezet in een vreemde zaak. Er gebeuren allerlei sterfgevallen die op het eerste zicht niks met elkaar te maken hebben. Je zit meteen in het verhaal, ondanks dat je toch heel wat te verwerken hebt als lezer. Door de verschillende moorden en personages heen moet je een beetje het overzicht proberen houden maar dit ging vrij vlot.

Het boek hield er een goed tempo in, niet te traag niet te snel en ik heb zelf ook mijn tijd genomen om het te lezen. Het is duidelijk dat Pat Craenbroek heel veel van haar kennis heeft kunnen gebruiken in het boek en geeft ook een mooi inkijkje in hoe het er aan toe gaat op het parket.

Ook met dit boek weet de auteur zich te bewijzen en laat ze me al uitkijken naar een volgende thriller.

Meer recensies van Marieke Leest