Recensie Giftig

Marieke van Aken 13 februari 2022
Recensie giftig

Mara van den Berghe, psycholoog, heeft een lastige periode achter de rug en gaat een klus beginnen. Ze gaat een kind, Annabelle van 9 jaar, observeren, diagnostiseren en een behandelplan opstellen. Ze moet hiervoor naar een landgoed Huis ten Have. In de 19e eeuw, werd dit landgoed gebruikt als psychiatrische kliniek voor vrouwen. In het huis liggen hierover nog vele geheimen bewaard. Ook de familie verbergt geheimen, Complexe familierelaties passeren de revu. Ook een moord vind er plaats. De raadselen rondom de familie van Annabel worden langzaam ontrafeld door Mara en Thomas. Thomas is student psychologie, zoon van de huishoudster van de familie.
Susanne Esther geeft met “ giftig” een spannende psychologische thriller af. Deze bleef me boeien, en het plot verraste me enorm. Mooie karakterontwikkeling en voelbare spanning, en een fijne schrijfstijl. Ik ben fan.

Meer recensies van Marieke van Aken