review Het verkeerde meisje van Angelique Haak

Amelie wordt op dag van haar fiets getrokken en door een man met een masker opgesloten in een ruimte. Amelie heeft geen idee waarom, maar zij realiseert zich dat zij voorlopig niet gemist zal worden. Amelie moet overleven. Is zij het verkeerde meisje..? Of toch niet?

Het boek wordt in verschillende perspectieven geschreven, en uiteindelijk komen aan het einde beide verhaallijnen bij elkaar. Gedurende het boek volgen heftige gebeurtenissen elkaar op, de lezer blijft benieuwd naar het einde. Dit verraste me deels enorm.
Qua schrijfstijl is het een super boek om te lezen. Karakters worden goed uitgewerkt, en de afwisseling tussen de verhaallijnen is super beschreven. Het boek boeide vanaf pagina 1, tot de laatste pagina. Een echte psychologische thriller.

Ik las het fysieke boek. En deze is ook echt de moeite waard, qua kleur een opvallende verschijning. Valt goed op tussen de boeken in een boekhandel en dat is helemaal terecht!

Meer recensies van Marieke van Aken