Je 6e zintuig

Marjan van Druenen 01 februari 2020
‘Een inzicht of ingeving zonder dat je eerst hebt nagedacht’, zo zou je intuïtie kunnen omschrijven. Intuïtie komt rechtstreeks vanuit je innerlijke bron (jouw ziel) en alle boodschappen die je ervan mag ontvangen zijn zuiver en bedoeld om je te laten groeien. Eigenlijk is het een hulpmiddel om met jouw ziel te kunnen communiceren.

Ons hoger zelf is verbonden met de ziel en kent al onze wensen en verlangens, maar ook ons verdriet en onze pijn. Het luistert en zoekt naar oplossingen in het universum. Vervolgens krijgt de ziel van ons hoger zelf de antwoorden die via intuïtie ontvangen worden.

Ondanks dat het best lastig is om intuïtie in woorden te omschrijven lukt het auteur en transformatiecoach Saskia Basten op een treffende manier. In alle eenvoud kan zij de lezer uitleggen wat het doel is (jezelf beter leren kennen), hoe je het herkent en welke aspecten van belang zijn. Door de voorbeelden uit haar praktijk, gecombineerd met het Maankind sprookje, wordt intuïtie bijna tastbaar gemaakt.

Ontwikkel je intuïtie en beantwoord je levensvragen bestaat uit 7 hoofdstukken die langzaam opgebouwd worden. Nergens zweverig of vaag, maar veelal realistisch. De symbolen of wegwijzers zijn korte stukjes tekst die de essentie goed weergeven. De visualisaties en schrijfopdrachten zijn makkelijk uitvoerbaar en leveren meteen wat op. Aan het eind heb je leren onderscheid maken tussen intuïtie en je denkende brein of gedachten, tussen intuïtie en ego. De bonus is dat je tegelijkertijd je sensitiviteit en alertheid helpt ontwikkelen.

Saskia Basten leert je de taal van de ziel te verstaan door het ontwikkelen van je intuïtie. De werkelijk prachtige cover is gemaakt door Gerry Ton en maakt het boek meteen al geslaagd! De inhoud, waar het tenslotte om gaat, is van grote waarde en brengt je persoonlijke ontwikkeling in een stroomversnelling.

Meer recensies van Marjan van Druenen