Prima, maar voorspelbaar kort verhaal

marloes-bouma 05 juni 2020

Zoals ik wel eerder aangaf, is het schrijven van een kort verhaal een kunst. Een compleet verhaal schrijven, maar toch veel compacter zonder dat het de kern verliest en de personages wel genoeg diepgang geeft.

Arlidge laat met dit (geschenk)boekje zien dat hij dit ook kan. Voor fans van Arlidge is het niet zoals al zijn andere boeken dat ze onder je huid kruipen. In het verhaal weet Arlidge meerdere thema's te belichten. Vertrouwen en wantrouwen zijn naar mij het meest aanwezig, maar ook het omgaan met een lichamelijke handicap. Hoe de persoon hier zelf mee omgaat en hoe de omgeving hierop reageert.
In het begin lijkt het even een 'feelgood', de spanning zit 'm vooral in het einde. Ik mis de opbouw van spanning in het verhaal. Daarbij is het verhaal voorspelbaar, ondanks dat je tot twee keer toe op het verkeerde spoor wordt gezet.

Al met al een prima kort verhaal voor tussendoor. Het heeft mij niet teleurgesteld.

Meer recensies van marloes-bouma