Medeplichtig?

Na het lezen van alle eerdere delen in de Eddy Flynn-serie was ik erg enthousiast om ook deze te lezen.
De karakters die zich in de serie hebben opgebouwd ken ik dus en die worden steeds levendiger met elk deel.
Dit deel past ook precies in de serie en heeft weer een eigen originele synopsis.
Na de inval bij de Zandman blijkt zijn vrouw achter te zijn gebleven. Dat maakt haar verdacht omdat er nooit slachtoffers overleven. (Bijna) het hele boek blijf je twijfelen over hoe het nu zit en dat spreekt mij erg aan. De snelle spanning en korte hoofdstukken dragen hier zeer aan bij. Ondanks dat ik bij een serie met veel karakters vaak minder spanning ervaar omdat je weet dat er nog een deel volgt had ik dat hier niet. Steve Cavanagh is niet te beroerd om karakters te laten sneuvelen en dat maakt dat het verhaal ook spannend blijft. Dit boek is lastig te beschrijven zonder met spoilers te strooien dus ik geef gewoon een leestip;
Lees dit boek! Bij voorkeur in de volgorde van de serie maar kan ook prima los.
Het wordt vervolgd en zodra ik het vervolg kan reserveren komt ie op de lijst!

Meer recensies van Mart van Lieverloo