4 Sterren Verdiend

Mart van Lieverloo 29 november 2021
Na de brute aanval, marteling en uiteindelijk moord op Melissa Sanderson, een schijnbaar gelukkige jonge moeder, terwijl haar dochtertje boven in haar bedje ligt te huilen, is de verdenking al vrij snel gevallen op haar jeugdliefde en huidige minnaar. Als blijkt dat hij het niet gedaan kan hebben en wordt de richting van het onderzoek van Inspecteur Gina Harte in dit tweede deel van de serie verlegd naar iemand uit de vrienden of bekenden kring van haar man. Niet alle verwondingen blijken namelijk even recent en ook het dochtertje van Melissa en haar man vertoont sporen van wat niet allemaal ongelukjes kunnen zijn.
Vlak nadat het dochtertje van Melissa en haar man om die reden naar familie is gebracht wordt Gina zelf aangevallen op een vergelijkbare manier en dat maakt dat ze het gevoel heeft dat ze op de goede weg is. Pas aan het eind van het boek wordt duidelijk hoe de vork in de steel zit en ook waarom. Vooral dat, en dat het een stuk spannender is dan deel 1 maakt dat deze serie zich kan ontwikkelen tot misschien benadering van M.J. Arlidge en Robert Bryndza. Dat staat nu al wel op de flap maar zover is het mijns inziens nog niet. Toch 4 sterren wat mij betreft.

Meer recensies van Mart van Lieverloo