Voedsel telen op beperkte ruimte.

MarYan 23 mei 2023
Lucy Hutchings was eerder werkzaam in de mode industrie en had een eigen sieradenlijn, ze maakte outfits voor oa Kylie Minogue. Toch was ze niet gelukkig.. Ze belandde zelfs in een depressie tot ze ontdekte dat ze blij werd van tuinieren.
Nu kweekt ze oude en vergeten gewassen en ontwikkelde ideeën voor tuinieren op beperkte ruimte. Want veel mensen hebben enkel een balkon of een klein tuintje.
Hutchings laat zien dat je ook dan uitstekend je eigen voedsel kunt verbouwen. Zelfs in huis.
Het verbouwen van je eigen voedsel is goed voor lichaam geest en ziel.
Kan ik beamen!
En ook leuk en leerzaam om met je kinderen te doen!
In dit boek staan 19 projecten die van makkelijk tot lastig zijn maar heel duidelijk worden uitgelegd, ook met afbeeldingen.
Zelf heb ik sinds een maand een moestuin en gisteren hadden we de eerste oogst..
Ik pas ook het idee uit het boek toe om de hoogte in te gaan. Met bonen is dat al gebruikelijk maar ook pompoenen kun je omhoog leiden. Ik ben benieuwd.. De foto's volgen nog wel.
Het boek ziet er heel aantrekkelijk uit, het is een hardcover en bevat mooie sfeerfoto's. De informatie is duidelijk en overzichtelijk.
Een project wat ik heb gedaan is het klonen van kruidenplantjes uit de supermarkt. Dat gaat met bv basilicum best gemakkelijk.
Een kas voor binnenshuis is ook een leuk idee en die trolleys die veel van jullie voor boeken hebben zijn heel geschikt voor bv een kruidentuintje in de keuken.
Of wat dacht je van een eetbare muur?
Een nadeel is wel dat je veel moet aanschaffen maar als je creatief bent dan kun je ook veel in de kringloop vinden.
En kijk ook even op haar insta @shegrowsveg

Meer recensies van MarYan