Inspirerend werkboek

MarYan 02 december 2022
Zorg voor glans in je leven! Dat is eigenlijk wel een mooie kerst/nieuwjaarswens. Het is één van de - belangrijke - boodschappen die ik uit dit boek leerde.
Het is een boek om rustig te lezen, en door te laten dringen. Veel info, veel tips en oefeningen. Op een heldere manier geschreven.

Als pasgeboren baby waren we afgestemd op onze eigen energie en die van onze verzorgers. Ergens zijn we die afstemming grootdeels kwijtgeraakt. Dit boek wil je de taal van die energie weer leren verstaan.
Ons lichaam ziet er wel stevig uit met al die botten en organen, maar in wezen is het een wervelend bewegend geheel van energie
Ellen Meredith heeft zelf een lange weg afgelegd met veel lichamelijke ongemakken. Ze werkt nu als energetisch/intuïtief therapeut.
Ons lichaam vertelt ons - op soms subtiele wijze - dat het iets nodig heeft. Geef je geen gehoor dan gaat het harder schreeuwen. In de vorm van kwalen bv. Welke rol spelen wij zelf in ons eigen welzijn.
Lichaam ziel en geest beïnvloeden elkaar, je kunt het niet los zien van elkaar.

Sommige oefeningen in dit boek voelen voor mij wat ingewikkeld, mijn concentratie is wellicht ook nog niet optimaal. Andere oefeningen zijn heel simpel en snel te doen, zoals bv de toonladder en de olifantsoren. Beide heb ik ook met m'n dochter gedaan die het leuk vond om mee te doen.

Dit is wel een boek dat ik regelmatig ter hand zal nemen. Ik merk nl dat ik het lastig vind om echt tijd te nemen voor mezelf, mijn lichaam te voelen, wat het nodig heeft. Er is veel onrust.
Ik heb mede door dit boek besloten om meer tijd te nemen voor ontspanning en creativiteit. Daar krijg ik dus glans van. Ook van een fijn boek natuurlijk.  Maar iets meer in balans. Ik lees nu wel erg veel.
Al met al vind ik dit een fijn boek om te werken aan mijn algehele gezondheid

Meer recensies van MarYan