Zoektocht naar een bloedverwant

Meerjam 25 februari 2024
Chloé heeft recent haar vader verloren. Tijdens het opruimen van zijn huis vindt zij oude foto’s. Op een van de foto’s staat een meisje afgebeeld met haar vader. Een voor haar onbekend meisje. Ze gaat op onderzoek uit om te achterhalen wie er op deze foto staat. Tijdens de zoektocht wordt zij regelmatig dwars gezeten en bedreigd.

In het begin had ik wat moeite om de verhaallijn te begrijpen. Maar op een gegeven moment wordt het stukje voor stukje duidelijker waar de schrijfster naar toe wil. En wilde ik ook verder lezen. Hoe deze situatie nu in elkaar steekt, wie nu de persoon op de foto is en wat deze persoon met de vader van Chloé te maken heeft.

Het verhaal is goed bedacht, maar ik denk dat een novelle tekort is om alle ingrediënten die deze novelle bevat goed tot zijn recht te laten komen. De persoonlijke problematiek van Chloé speelt een belangrijke rol waardoor de zoektocht naar het verleden soms minder van belang lijkt. Doordat het een kort verhaal is had de focus voor mij meer op het spannende element mogen liggen.

Meer recensies van Meerjam