Een beetje langdradig maar een mooi einde

23 oktober 2019
Laat ik beginnen met de cover die heeft een prachtig mooie donkere kleur en de kroon van as past natuurlijk perfect bij de titel van het boek. De cover vind ik dan ook perfect bij het verhaal passen en hij maakt je gelijk nieuwsgierig naar het verhaal.

Wat ik fijn vond aan dit boek was dat die net nieuw uit was gekomen en de achterflap ook niet veel prijs gaf over het verhaal. Daardoor kon ik dit boek heerlijk gaan lezen zonder vooraf al een mening te hebben gevormd.

Sinds de belegerering woont Theadosia op het kasteel als een gijzelaar in het paleis waar Kaiser nu de dienst uit maakt. Theodosia is zijn marianet, zijn as prinses. Maar Theodosia is er klaar mee ze is de koningin van Astrea en het word tijd dat ze haar rechtmatige plaats weer in gaat nemen om haar volk te redden, tegen elke prijs.

Wat ik een klein minpuntje vond aan het boek is dat Theodosia maar bleef herhalen dat ze de prins niks vond. Ik wil hierover niet teveel verklappen maar naar mijn gevoel werd dat iets teveel herhaalt. Het boek is deel 1 in een trilogie en dat merk je want in het begin word het verhaal langzaam aan opgebouwd en kabbelt het wat voort. Maar dit word echter op het einde weer ruimschoots goed gemaakt want dan word het best spannend. Ik vond de schrijfstijl van Laura Sebastians lekker vlot en het boek las dan ook makkelijk weg. Daarnaast vond ik ook dat je aan de schrijfstijl niet kan merken dat dit het debuut boek was van de schrijfster ik had eerder het gevoel alsof ze al jaren schreef. Het boek eindigt met een open einde en dat is natuurlijk niet zo gek als je weet dat het een trilogie word. Ik ben dan ook al reuze benieuwd naar het vervolg op Ash Princess namelijk Lady Smoke die in de zomer van 2019 uit gaat komen.

Meer recensies van