Prachtige thriller

16 november 2019
Wat vind ik van het boek:

Hoewel Sterre Carron inmiddels al 13 boeken heeft geschreven heb ik deze nog niet allemaal gelezen. Nu was ik even bang dat dit boek misschien niet goed te lezen was omdat ik haar boeken niet op volgorde heb gelezen en alle boeken over Hoofdinspecteur Rani Diaz gaan. Maar ik kan beamen dat je dit boek heel goed als stand alone kunt lezen. Toch zou ik je aanraden om de boeken op volgorde te lezen want zo ontdek je veel meer over Rani Diaz en haar gezin en snap je sommige dingen in het boek beter.

Dat gezegd hebbende tijd om naar de recensie te gaan en die begin ik zoals altijd met de titel in dit geval Satya. Voor ik het boek las wist ik niet goed waar de titel op sloeg maar al heel snel in het boek lees je dat Satya waarheid betekend en dat past echt uitstekend bij het boek. De cover is geweldig het blauw van de titel en het oog van de vrouw spatten van de cover af. Daardoor zou ik dit boek in de boekhandel ook snel uit het rek pakken.

Dan gaan we naar het verhaal zelf! Het valt me op dat we ook veel leren over het privé leven van Rani Diaz en ik merk dat ik dat prettig vind. Op die manier snap je namelijk beter waarom ze op een bepaalde manier reageert op situaties. Het zusje van Rani die in dit deel van de boeken van Sterre Carron een beetje een rebelse afslag neemt vind ik ook een prettig toevoeging aan het verhaal.

De eerste moord knalt er gelijk in en deze vind ik ook echt ontzettend sterk neergezet. Tot en met alle ranzige details. Het valt me dan ook op dat vooral de moorden erg sterk zijn neergezet deze worden heel beeldend omschreven en slepen je mee het verhaal in. Daar in tegen vind ik de onderzoeken naar de moord wat vlak ik mis vooral wat details. De plot daarin tegen had ik weer niet zien aankomen en vond ik ontzettend goed.

Al met al heb ik dus enorm genoten van deze Thriller maar is het niet de aller beste die ik van Sterre Carron heb gelezen. Ik mis een beetje meer achtergrond informatie en diepgang in de zoektocht naar de moordenaar. Maar de moorden zelf zijn zeer goed omschreven. Een boek dus met veel plussen en een paar minnen en daarom krijgt het boek van mij een mooie voldoende een 7,5

Heel veel liefs, Melanie

Je kunt al mijn recensies vinden op www.bookstamel.com

Meer recensies van