Indrukwekkend en emotioneel boek

05 december 2019
De titel van het boek vind ik echt ontzettend goed gevonden. Het legt een link naar de brand maar ook naar de kracht die ze van binnenuit moest gaan vinden. De cover daar in tegen vond ik echt niet passen bij de flaptekst. Als je het verhaal gelezen hebt dan snap je de cover wel. Toch denk ik dat een mooie feniks beter bij het verhaal had gepast. Ik ben bang dat mensen met deze cover het boek snel laten liggen terwijl het echt een heel ontroerend verhaal is.

Goed nu we de buitenkant hebben besproken laten we naar het verhaal gaan. Het verhaal heeft eigenlijk 2 hoofdpersonages Piper en Ava. Daarnaast zitten er nog een aantal sterke karakters om heen. Piper heeft een auto ongeluk gehad en zit daardoor in een rolstoel en daarnaast heeft ze natuurlijk brandwonden. Piper leren we kennen als een meisje met veel zelfspot en doorzettingsvermogen maar is dat wel de echte Piper of is het een masker? In het verhaal ontwikkeld Piper zich als persoon en ontdek je steeds meer laagjes in haar gevoelens. Ava door in tegen is in het begin erg onzeker door de brandwonden die haar voor het leven hebben getekend. In het verhaal zien we Ava verschillende keren transformeren ze maakt een enorme groei mee. We leren Ava en Piper en hun emoties enorm goed kennen.

Het verhaal is ontroerend en drukt je op de feiten wat littekens met een persoon kunnen doen. Of deze littekens nu zichtbaar zijn of minder zichtbaar. We leren dat de kracht van binnen uit moet komen en we leren wat ware vriendschap betekend. Het is een verhaal met heftige emoties soms moest ik echt even mijn zakdoekjes bij de hand houden. Maar aan de andere kant zat er ook regelmatig een vleugje humor in. Al met al een geweldig boek dat ik niet anders dan een 10 kan geven.

Heel veel liefs, Melanie

Meer recensies van