Geweldig boek

23 oktober 2019
laten we beginnen met de cover en de Titel De cover is echt prachtig het geeft je gelijk een mooie mysterieuze donkere sfeer die super goed past bij het boek .Door de cover zou ik ook snel het boek op pakken en meenemen . Het enige waar ik wel een beetje over twijfel is de vraag of de cover niet meer aan een ya/volwassen boek doet denken ik vind hem niet echt heel kinderlijk maar dus wel prachtig . In kraaiendorp gebeuren allerlei duistere dingen net als op de duistere school daarom vind ik de titel van het boek echt perfect gekozen het sluit super goed aan bij het verhaal .
De personages in het boek Quinten is de hoofdpersoon in het verhaal . Quinten komt al lange tijd met levensechte nachtmerries .In het verhaal is Quinten de grote held die niet aan zijn eigen twijfelt maar duidelijk merkt dat er iets niet klopt op de duistere school . Bertus is een van de andere redelijk grote personages in het boek . Bertus luistert vooral naar zijn zus Colette maar is Bertus echt zo verdorven als dat wij denken? Marin is voor mij ook een personage dat er uitsprong . Marin gelooft Quinten in eerste instantie niet maar zal dat zo blijven in de rest van het verhaal .
Het verhaal zelf Sandra heeft een ontzettend sterk jeugdboek neergezet in mijn ogen . Het verhaal is namelijk ontzettend goed opgebouwd een beetje mysterieus en spannend maar niet te spannend voor jeugdige lezers . Daarnaast komen er mooie thema’s aanbod zoals Vriendschap , Zelfvertrouwen , Samenwerken etc . Dat zijn Thema’s die ik in een jeugdboek ontzettend goed vind passen . Het verhaal blijft ook spannend tot het einde je weet niet hoe het nu uiteindelijk af zal lopen en daardoor blijf je flink doorlezen . Zoals ik hier boven al schreef maken een aantal personages een sterke ontwikkeling door en daardoor bouw je een goede band op met bijvoorbeeld Quinten en Bertus . Daarom krijgt dit jeugdboek van Sandra J Paul van mij een dikke 10 of te wel 5 sterren .
Lettervreters de Perfecte buren en Sandra J Paul super bedankt dat ik dit boek mocht lezen en mee mocht doen met de leesclub ! Ik heb echt enorm van het boek genoten en raad het dan ook alle jeugdige lezers aan om hem te gaan lezen ( en stiekem de volwassen mensen zoals ikzelf ook )

Meer recensies van