Magisch

23 oktober 2019
De held van Anwyn is een dun boekje van 120 bladzijdes dat vond ik vooraf wel spannend omdat ik vaker dunne boeken heb gelezen en er dan totaal geen diepgang in zat. Ik was dus vooraf vooral benieuwd of we in dit boek wel een feeling zouden krijgen met de personages.

De cover heeft een prachtige kleur rose/paars en past perfect bij de inhoudt van het verhaal. Dit is dus heel goed gedaan.

Maar goed tijd om naar het verhaal zelf te gaan. Ik vond De held van Arwyn een heerlijk verhaal waarbij je gelijk een sprookjesachtig gevoel krijgt. Cathinca weet ondanks dat het een kort verhaal is het toch genoeg diepgang mee te geven. zo leren we niet alleen Pwyll en Arawn beter kennen maar lezen we ook over het verhaal van Rhiannon. Cathinca heeft een zeer vlotte schrijfstijl en ondanks dat de gebeurtenissen zich snel achter elkaar op volgen (Wat vrij logisch is in een dun boek) heb ik niet het idee gehad dat ik wat miste. Het verhaal over Pwyll was voor mij gevoel echt af en compleet. Wat ik persoonlijk wel jammer vond is dat we niet meer te weten kwamen over de andere wereld hier had van mij wel iets uitgebreider op in mogen gaan. En ook de achtergrond van Pwyll had van mij iets meer aanbod mogen komen maar dat is echt persoonlijke smaak want zoals ik al zei voelde het verhaal verder wel compleet aan. Ik vond zelf het personage van Rhiannon een mooie toevoeging aan het verhaal. Ik voelde me gelijk verbonden met haar.

Mijn eind conclusie is dan ook dat Cathinca van Sprundel van een Mythe een mooi sprookje heeft weten te maken. Wat voor mij persoonlijk nog wel wat uitgebreider mocht zijn maar wel een compleet verhaal is. Daarom krijgt dit boek van mij een mooie voldoende.

Meer recensies van