Geslaagde whodunit

melhartman-skynet-be 31 mei 2020 Auteur
Een geslaagde whodunit die zich afspeelt in één van mijn favoriete tijdzones: de jaren twintig van de vorige eeuw. Wanneer Louisa met veel moeite een baantje als kindermeisje bij een rijke familie te pakken krijgt, is dat haar kans om te ontsnappen aan een gewelddadige thuis. Ze wordt vrienden met de oudste dochter, Nancy. Samen met Guy, die bij de spoorwegpolitie werkt en die Louisa nog maar net kent, onderzoeken ze een moord.

De personages zijn allen heel goed uitgewerkt waardoor je je heel goed in het verhaal kunt verliezen. De auteur heeft de tijdsgeest perfect weergegeven, tot in het kleinste detail. Je zou bijna denken dat Fellowes er met een tijdmachine heen is gegaan.

De auteur schrijft vlot en je wordt continu op het verkeerde been gezet. Heerlijk om mee te raden met de personages wie de dader zou kunnen zijn.

Een rustig, doch spannend, opgezet plot.

En een knaller van een einde, een complete verrassing.

Meer recensies van melhartman-skynet-be