Scherpzinnige thriller

melhartman-skynet-be 17 maart 2021 Auteur
We lezen dit verhaal vanuit verschillende invalshoeken en personages. Afwisselend lezen we in het heden over de sollicitatie van Estyr bij Binnenlandse Zaken. Ze stellen haar een heleboel vragen omwille van veiligheidsredenen, en hierdoor krijgen we zicht op wat er allemaal gebeurd is. Verder zien we ook via gebeurtenissen in het verleden, vlak na de dood van Estyrs verloofde, wat er aan de hand is. Estyr vermoedt dat haar verloofde geen ongeval heeft gehad, maar vermoord is geweest. Ze gaat na waar haar verloofde mee bezig was, zijn laatste onderzoek. Dat brengt haar naar Spanje en Frankrijk en in veel gevaarlijke situaties.
Af en toe krijg je briefwisseling te lezen dat zich in het verleden heeft voorgedaan, zoals uit de 18de eeuw van Kapitein Eustace de Verval of uit de 15de eeuw van inquisiteur José de la Riada. Daarbovenop volgen we ook Amir die de opdracht heeft gekregen de verdachte dood te onderzoeken van drie wetenschappers.
Je zou dus denken dat al die verhaallijnen en invalshoeken en personages voor verwarring zorgen, maar dat is niet zo, het is allemaal goed te volgen. En juist op die manier krijg je een totaalbeeld en een dieper inzicht in wat er gaande is.
Ik heb ook veel bijgeleerd over paleontologie en andere wetenschappelijke takken die naar de origine van de mensheid onderzoek doen.
Ondanks al deze informatie blijft het verhaal spannend en ik kon het dan ook moeilijk wegleggen. Alles zit goed in elkaar; de personages, het plot, acties versus interessante feiten en het einde.
Bulnes heeft met dit boek een intelligente, scherpzinnige thriller geschreven met levendige personages en veel intrigerende informatie.
Een aanrader!

Meer recensies van melhartman-skynet-be