Diep, met humor

melhartman-skynet-be 13 februari 2020 Auteur
Ik vind beeldverhalen zo’n heerlijke mix tussen boeken en strips. Ook ‘Weg’ is weer een fantastisch beeldverhaal. Zowel qua verhaal als illustraties.

Nynke gaat heel diep, diep in het verleden en diep in zichzelf. Terug naar haar jeugdjaren waar ze worstelde met gebeurtenissen zoals de zelfmoord van een vriendin, haar seksualiteit, de zin van het leven, onbegrip en drugsgebruik. Ze zat zo diep dat ze zelfs eens een week van huis wegliep. De auteur geeft zichzelf compleet bloot wat intense momenten geeft. Maar al is het onderwerp zwaar, door een lichte toets van humor en de prachtige illustraties, voelt het toch niet zo aan.

Over de illustraties. Ik vind ze geweldig! In strakke, eenvoudige lijnen worden tal van emoties en acties zodanig getekend dat het bijna een (teken)film lijkt. Weinig kleurgebruik maar wel op de goede plaatsen, wat optimaal de sfeer weergeeft.

Meer recensies van melhartman-skynet-be