Realistisch sprookje voor volwassenen

melhartman-skynet-be 17 december 2020 Auteur
Meermintranen van K.T. Sterling is een prachtig en uniek verhaal over meerminnen. Het speelt zich deels af in de bovenwereld, die van de mensen, en deels in de waterwereld. Sterling heeft aan het meerminnenverhaal een nieuwe dimensie gegeven, een originele draai die zowel prachtig als gruwelijk is. Hoe Rosalie uiteindelijk ontdekt dat ze niet menselijk is, is met veel gevoel en geloofwaardigheid neergepend. Sterling heeft ook een vlotte schrijfstijl waardoor je het verhaal, jammer genoeg, in no time uithebt. Hoe meerminnen leven wordt mooi omschreven, de steden, hun gewoontes, etc. Maar ook niet te omslachtig, zodat de vaart in het verhaal blijft. En vaart is er, en spanning, want Rosalie ontdekt zaken over haar verleden en familie die haar wereld danig op de kop zetten. Je blijft denken: hoe zal ze dat in hemelsnaam oplossen. Dit is dus een aanrader en ik hoop in de toekomst nog meer van deze auteur te lezen. O ja, en de (hard)coverdesign… schitterend gewoon. Niet alleen leuk om te lezen, maar dus ook mooi om te hebben.

Meer recensies van melhartman-skynet-be