Vaak verrassend

melhartman-skynet-be 04 juni 2020 Auteur
Ik heb ‘De Andromeda Crisis’ niet gelezen, maar was benieuwd naar dit vervolg. Je hoeft het vorige ook niet gelezen te hebben; er wordt voldoende naar verwezen om te begrijpen waar het over ging.

Het is echt zo’n boek dat verfilmd zou moeten worden. Er zit veel actie in, wat zich uitstekend op het scherm zou vertalen en zelfs meer duidelijk zou maken dan in boekvorm. Althans, voor mij zou dat het geval zijn.

Er zit veel technische informatie in. Op zich vaak interessant, maar je moet ervan houden. Het is dus eerder een boek voor de technothriller liefhebber, wat ik uiteraard al wist voor ik eraan begon.
Toch heb ik er ook van genoten, want het is een spannend verhaal met verrassende plotwendingen.

Ik vond het leuk dat er vaak naar de menselijke psychologie en falen werd verwezen, dat hoe dreigend sommige gebeurtenissen ook kunnen zijn, de mens zelf nog steeds het gevaarlijkst voor het voortbestaan van de mensheid kan zijn.

De personages worden voldoende uitgewerkt en hoewel het soms droog leesvoer is, zit er toch een zekere vlotheid in de schrijfstijl.

Toch nog eens herhalen; voor de liefhebbers van techno- of scifi-thrillers.

Vier op vijf sterren.

Meer recensies van melhartman-skynet-be