Compleet niet mijn ding

M.G. Pauwels 09 oktober 2020
Wel, ik ben iemand die trillers niet altijd weet te waarderen, of ze moeten me echt raken.
Ja, ik heb misschien een vooroordeel tegenover het genre. Het weet me niet altijd te bekoren.
Dit boek was weer zo een voorbeeld. Ik heb het gelezen, maar geraakte er echt niet in.
Waarom? Ik sluit niet uit dat ik door de onredigeerde versie wat kan gemist hebben, maar het boek raakte me totaal niet.
Was het Owan Drake? Zeker ! Maar hij schreef het in zijn vertrouwde stijl die je in de Zadenserie kan plaatsen. In dit verhaal kon in het niet plaatsen.
Eigenlijk vond ik dit boek een parodie op een thriller, die voor mij niet aansloeg.
Ik geraakte er de draad in kwijt en vond het in de huidige actualiteit ook niet meer passen.
Ik kreeg eerder het gevoel dat er de draak gestoken werd met het coronavirus en ik vond het boek ook niet openstaan voor diversiteit.
Ik snap dat personages racistisch kunnen zijn, maar hier continu een zwarte als "neger" beschrijven en Mohammed als de "geitenbeffer" vond ik eigenlijk niet kunnen.
Ik heb me door dit boek geploeterd, vond het echt compleet mijn ding niet en zag het einde gewoon aankomen.
Maar ik spreek gewoon voor mezelf.

Meer recensies van M.G. Pauwels