Op een heel unieke manier geschreven maar mooi

Michaela1981 16 april 2024
Arco is een roman van Jan Jansen. Het is een levensverhaal die begint vlak na de tweede wereldoorlog. Familie, liefde, keuzes in het leven en zienswijze van alles rondom je worden hier mooi neergeschreven.

Alex word geboren net na de tweede wereldoorlog. Terwijl de wereld nog zijn wonden likt hiervan, besluit de jeugd op zoek te gaan naar een nieuwe identiteit. Hierdoor besluit Alex op jonge leeftijd al dat hij tijdens zijn zoektocht naar geluk, in de zin van het bestaan, door niets of niemand laat tegenhouden. Gaat hem dat lukken? Hoe zal zijn leven verlopen in deze zoektocht?

De auteur heeft op een wel unieke maar reƫele wijze de levensweg van Alex beschreven. De beschrijvingen van karakters van de personages passen als gegoten. Ook de gebeurtenissen zijn zo mooi beschreven dat ze heel realistisch overkomen.

Het leest vlotjes en eenmaal je bezig bent kun je ook niet meer stoppen. Had even nodig om erin te komen, beter gezegd, om te begrijpen waar de inhoud naartoe zou leiden. Maar naar het einde toe begreep ik wat de auteur wilde bereiken met dit boek.

Meer recensies van Michaela1981