Dieptepunt

Mieke Piersma 12 juni 2024
Dit is mijn eerste boek die ik gelezen heb van Saskia M.N. Oudshoorn. “Dieptepunt” is mij goed bevallen, het verhaal bestaat uit 3 delen en eenmaal begonnen aan dit boek, was ik niet meer te stoppen.
Een heerlijke spannende roman! Heel vlot en boeiend geschreven. Het verhaal begint gelijk heel sterk als Sacha tijdens een feestje van de boot valt en in de ijskoude Maas terecht komt.
Een gevecht tussen leven en dood. Je vraagt je meteen af wat er is gebeurd en wie er bij betrokken is…De spanning is volop aanwezig en nodigt uit om door te lezen.

De hoofdstukken worden afgewisseld met de hoofdpersonages Sacha en Floor. Twee vriendinnen die er voor elkaar zijn, ook als het echt heet onder hun voeten wordt.
De sterke karakters komen goed uit de verf en zijn sympathiek neergezet door de auteur. Ook de personen die betrokken zijn bij deze twee vrouwen zijn goed uitgediept.
Ze krijgen erg veel voor de kiezen en in het bijzonder Sascha, die als Violet een callgirl is en het de welgestelde mannen naar de zin maakt. Maar niet iedereen behandeld haar netjes…

Het einde van het verhaal geeft een goed gevoel en is evengoed zeer verassend. Ik heb het niet zien aankomen en dat maakt het boek meer interessant.
Ik heb er van genoten en wil absoluut meer lezen van deze schrijfster!

Meer recensies van Mieke Piersma