4,5/5* Een gruwelijk goed verhaal!

Mieke Schepens 08 januari 2020
Meteen al in de proloog maak je kennis met het werk van de hoofdpersoon en zijn ervaringen tijdens het uitoefenen van zijn werk. Lees en huiver!

In de hoofdstukken daarna stelt De Crooner zich aan de lezer voor en komt werkelijk tot leven. Hij is geen fictief figuur meer, maar is een mens van vlees en bloed geworden. De Crooner beschrijft voor in het boek ook hoe hij geworden is tot wat hij is: de dood.

"Als ik bij iemand aanklop is het altijd iemand anders die wil dat ik aanklop. een gerechtvaardigde engel der wrake ben ik echter net zo min als een psychopaat. Ik ben eenvoudigweg de dood, een uiterst menselijke gedaante ervan, en sterven is een onlosmakelijk onderdeel van het leven, benodigd om het te vervolmaken."

Nu wordt door De Prikker op hem gejaagd in opdracht van Stolten, de grote baas waarvoor niemand een bijnaam durft te verzinnen uit angst voor de gevolgen. De Crooner weet niet hoe De Prikker er uit ziet maar is wel bekend met de resultaten van zijn werk en is hiervan onder de indruk. Hij weet dat hij enorm op moet passen.

Als lezer zie je hoe eenzaam De Crooner moet zijn en door het veranderen van zijn gevoelswereld kun je toch een beetje meeleven met deze duistere persoon,

De kennis van de auteur van geschiedenis en mythologie levert geweldige beschrijvingen van gebeurtenissen op.

"...Boudica op oudere leeftijd. Maar deze bejaarde is even onverzettelijk op haar ijzeren ros, als de echte legendarische Keltische koningin was op een rijdier van vlees en bloed...
...Leviathan sleept een verre neef achter zich aan. Het is een getande gruwel. Hij hakt, schuurt, snijdt met malende spiesen."

Het verrassende einde van dit gruwelijk goed sinister verhaal is de kers op de taart! Ik heb het heel graag gelezen en waardeer het met 4,5/5*.

Meer recensies van Mieke Schepens