Liefde op het eerste bericht

Brigit Boelckens deed met "Liefde op het eerste bericht" mee aan de Lentekriebels schrijfwedstrijd van de @verhalenfabriek en won een boekcontract. Vandaag is dit tussendoortje, gebaseerd op een boom in Duitsland: de Bridegroom's oak, verschenen.

"Wat je ook doet, laat het een keuze zijn. Doe niet iets omdat het de weg van de minste weerstand is, maar zeg heel bewust ja of nee."

Natasha is een happy single maar stiekem knaagt het. Haar vriendinnen vertellen over een holle boom in Duitsland waar singles een brief in kunnen stoppen om zo een partner te vinden. Natasha waagt het erop. Maar hoe groot is nou de kans dat cupido raak schiet?

De drie vriendinnen Mascha, Sasha en Natasha komen over als sympathieke meiden die zich over elkaar ontfermen. Die brievenboom in Duitsland vind ik een originele variant op datingapps, heel goed gevonden. Heerlijk om te lezen over de ontluikende liefde tussen Natasha en Ulrich. Deze novelle sloeg ik met een hoopvol gevoel en met een lach op mijn gezicht dicht.

Met dank aan de Verhalenfabriek voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld