Roofdier

"Midzomernacht.
Het wordt niet donker.
En toch blijken er duistere dingen te gebeuren..."

Als een van de favoriete misdaadauteurs van Vlaanderen schrijft Toni Coppers al jaren thrillers. Onlangs verscheen Roofdier, het vierde deel van de Alex Berger serie, dat ik ontving van @newbookcollective in ruil voor een recensie. Ik las nog nooit eerder iets van Coppers maar mij is verzekerd dat het boek prima los te lezen is.

De Gentse filmstudent Tom Claerbout viert samen met een groep jongeren midzomernacht in Fins Lapland, maar de volgende ochtend is hij spoorloos verdwenen. Toms radeloze moeder Inge heeft geen vertrouwen in de Finse politie en schakelt de eigenaardige privédetective Alex Berger in.

Wat een binnenkomer: gelijk in het eerste hoofdstuk maak je kennis met Tom én raakt hij vermist. Als Alex Berger daarna afreist naar Lapland maak ik voor het eerst kennis met hem en met de ongerepte Finse natuur zoals die zo mooi beschreven wordt door Coppers. De laatste wildernis van Europa.
Tom leren we niet echt kennen maar dat maakt niet uit want hij is slechts onderdeel van een grote zaak vol interessante personages, die na een paar plottwists spectaculair wordt ontrolt en waarbij ook Alex voor zijn leven moet vechten.

Dit boek is geschreven als stand-alone maar heeft me nieuwsgierig gemaakt naar de levensloop van Alex Berger, waardoor hij geworden is zoals hij nu is. Ik ga dan ook zeker de eerdere boeken lezen om daar achter te komen.

Hartelijk dank aan @newbookcollective voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld