Zomers verhaal

Seizoenen van liefde - deel 2
Hartje zomer
Nora Schenk

Eind vorig jaar leerden we in Hartje Herfst Lizzy kennen die eigenaresse is van een boekwinkeltje dat ze runt samen met haar beste vriendin Ikram. Nu kunnen we in Hartje Zomer lezen hoe het met haar, de boekwinkel en de liefde, verder gaat.

Lizzy's moeder Annabella komt onverwacht op bezoek, maar waarom komt haar vader niet mee? En Ikram heeft een hoofdrol bemachtigd in een mini-musical, maar of dat nog wel doorgaat?

Dit is een zomers verhaal dat met humor is geschreven:
"Ik heb nog nooit wierook in huis gehad. Eerlijk gezegd laat ik nog liever een tosti in huis aanbranden, dan dat ik de zweverige geur van wierook in mijn kamer heb."
Lizzy vond ik wel wat naief neergezet en het gevoel dat ik gedurende bijna het hele verhaal ergens op zat te wachten, kon ik niet kwijtraken. Misschien werd 'het geheim' te groot en te geheimzinnig gemaakt? Wel een mooi liefdevol einde. Ik kijk uit naar Hartje Winter en Hartje Lente!

Met dank aan @Verhalenfabriek voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld