Hels paradijs

Van Lysanne Hoksbergen verscheen eerder bij de Verhalenfabriek de novelle Dodelijk Verlangen, dat mij helaas niet zo aansprak.
Haar nieuwste novelle heet Hels Paradijs en ik ben er benieuwd naar.

Het leven van Julia lijkt aan de buitenkant heel perfect, maar schijnt bedriegt. Tijdens een tuinfeest krijgt Julia een flashback terwijl ze naar haar dochter Emma kijkt. Dit overvalt haar zo erg dat ze er een paar dagen tussenuit gaat om aan zichzelf te werken. Maar of dat lukt...

Het komt duidelijk over dat Julia worstelt met onverwerkte issues uit het verleden, maar haar paniek tijdens het tuinfeest had ik graag wat meer willen voelen. Enerzijds de schoonheid van het Egyptische strand en anderzijds de machteloosheid van Julia over wat haar in Egypte overkomt én wat haar uit het verleden nog steeds kwelt, vind ik goed gedaan. Toch vond ik de wisselingen tussen heden en verleden wat rommelig en onduidelijk. Het laatste hoofdstuk zet het hele verhaal in een ander daglicht, zodat het verhaal nog wel even nazingt in je hoofd.

Met dank aan @verhalenfabriek voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld