Politiethriller

Na het uitdelen van 5 sterren aan zowel Vlijmscherpe Tranen als Een Laatste Uitweg waren mijn verwachtingen torenhoog voor het onlangs verschenen boek van S.A. Cosby: Alle zondaars zullen bloeden.

Cosby's schrijfstijl vind ik heel tof. Zoals Thrillzone het noemt: een to the point en staccato manier van schrijven. Dit boek is een rauwe politiethriller waarin het - net als in zijn vorige boeken - draait om (de nog altijd aanwezige) discriminatie, rassenhaat en de verschillen tussen blank en zwart in het zuiden van de Verenigde Staten.

Ik heb flink mee kunnen speuren naar wie de derde dader was en dat was uiteindelijk een verrassing. Cosby heeft ook in dit boek weer prachtige zinnen, maar soms raakte hij me kwijt: lange verhalende zinnen met menig bijzin moest ik tweemaal lezen en dat ging bij mij ten koste van de flow. Persoonlijk vond ik deze politiethriller net wat minder gaaf dan de tough good guy die het opneemt tegen de bad guys, zoals in zijn vorige boeken het geval is. Misschien waren mijn verwachtingen té hoog... ik kwam in ieder geval niet nog eens tot 5 sterren, maar wel tot een royale 4 sterren.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld